Laat (flex) medewerkers veilig en snel hun identiteit aantonen

Flexmarkt

Een greep uit onze flexmarkt klanten

Flexmarkt

‘Een kopietje paspoort versturen’. Vanaf nu is dit bij het onboarden van nieuwe arbeidskrachten verleden tijd. Vaarwel onveilig e-mailverkeer en rondslingerende kopieën met daarop privacygevoelige informatie. Data die u wellicht conform AVG-richtlijnen niet mag opslaan. Laat staan bewaren. Met CheckedID voert u de identiteitscontrole snel, gebruiksvriendelijke én goedkoop uit. Op een zorgvuldige manier, zodat dat er tijdens het verificatieproces geen fouten en datalekken ontstaan.

Identificatie en verificatie

U bent verplicht de identiteit van nieuwe (flex)medewerkers vast te stellen. Deze verificatieplicht is vastgelegd in de Wet op de identificatieplicht (WiD) en SNA/ NEN4400-1 richtlijnen. Het identificeren en verifiëren gebeurt steeds vaker geheel op afstand. Hoe toont u aan dat u dit conform wet- en regelgeving heeft uitgevoerd?

Geen risico

Helaas brengt identiteitsverificatie ook risico’s met zich mee. Behoort het ID-bewijs dat u heeft ontvangen wel toe aan de verstuurder en hoe bewijst u dit bij een audit? Hoe voorkomt u dat er binnen uw organisatie incorrect wordt omgegaan met de privacygevoelige data die digitaal beschikbaar is? Allemaal vragen waarop CheckedID het simpele antwoord biedt.

Real-time ID-checks

Zeker bij flexmedewerkers kan het voorkomen dat een snel onboardingsproces wordt verlangd. Dan is een snelle en accurate werkwijze voor u en uw medewerker wenselijk. Ook als het gaat om het vaststellen van een buitenlandse identiteit, aan de hand van onbekende ID-bewijzen. CheckedID levert u binnen 15 seconden die informatie die u nodig hebt. Digitaal, volledig én compliant.

Het vaststellen van de identiteit van onze professionals met CheckedID bespaart ons veel handmatige inspanning. Zeker nu dit steeds vaker op afstand plaatsvindt. Tevens zijn we ervan verzekerd dat de verwerking van de persoonsgegevens volkomen veilig is.

Florine Onderwijzer, Manager Operations, HeadFirst

/thumbs/100×10000/partners/2021/12/HeadFirst-klantlogo-350x115.png
/thumbs/10000×250/testimonials/2020/12/shutterstock-1658387542-kleiner.jpg

Tijdsbesparing

U verifieert betrouwbaar en zorgvuldig personen op afstand. Reizen of wachten is passé. En het trainen van medewerkers in het controleren van (internationale) identiteitsdocumenten is niet langer noodzakelijk.

Kostenbesparing

U vermindert uw inspanningen om de opslag van persoonsgegevens die u wettelijk mag verzamelen inzichtelijk te maken en te houden. En u voorkomt kosten voor controleapparatuur en documentatie.

Geen rejects

Maakt u al gebruik van een digitale identiteitsverificatiedienst, dan reduceert u het aantal rejects tot nul. Hierdoor zijn minder handlingskosten vereist van uw medewerkers. Ook uw cliënten worden niet meermaals benaderd.

/thumbs/600×600/pages/2020/12/shutterstock-1477334027-kleiner.jpg

CheckedID: uw ideale ID-tool

CheckedID is de meeste veilige en zorgvuldige ID-verificatie tool op de markt. Of u nu een nieuwe medewerker of klant wilt onboarden: identificatie en verificatie van de identiteit was nog nooit zo simpel. Een op kantoor rondslingerend kopie paspoort, onveilig e-mailverkeer en opslag van ID-informatie die conform wetgeving niet bewaard mag blijven: het is vanaf nu verleden tijd.

Lees meer over CheckedID

Lees meer